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shut up and listen! 2020

 

Transdisziplinäres Festival für Musik und Klangkunst

 

 

   
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Donnerstag, 10. Dezember 2020, 20:45

Thomas Grill & Thomas Lehn

Aggregationen — Elektroakustik & Präpariertes Klavier

 

[Thomas Grill | photo: Lisa Truttmann]

[Thomas Grill | photo: Lisa Truttmann]



Aggregationen — Elektroakustik & Präpariertes Klavier

John Cage: Lecture on nothing (1959):

To imagine you own any piece of music is to miss the whole point.

John Lennon: Imagine (1971):

Imagine all the people sharing all the world ... You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

Wir driften in einem unablässigen Strom von Klängen. Klänge aus der Ferne, Klänge aus der Gegenwart, solche die uns vertraut sind und solche die uns erst finden. Treffen sie an unser Ohr, sind sie schon Vergangenheit – sie kommen aus der einen Richtung und gehen in die andere. Wir als Passanten. Die Klänge werden von vielfältigen Quellen gespeist, sorgfältig gefasst oder wild sprudelnd. Sedimente lagern sich ab, gesammelt, gehandelt, archiviert, exploitiert, zerrieben. Letztlich namenlos wieder einfließend in die Drift der Klänge. Wir senken das Sieb in den Strom, wir selektieren, isolieren und aggregieren. Klang-Nuggets.

[Thomas Grill]

Thomas Grill

Thomas Grill arbeitet als Technologe und Forscher über Klang und dessen Wahrnehmung. Als Komponist und Performer liegt der Fokus auf konzeptorientierter Klangkunst, elektro-instrumentaler Improvisation and Kompositionen für Lautsprecher. Er forscht und lehrt an der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien.

http://grrrr.org

Thomas Lehn

Since about 1990 Thomas Lehn's central artistical work is live-electronic music, created on the basis of analogue sound synthesis. After a period of working with the Robert Moog's minimoog synthesizer, since 1994 his main electronic equipment is the Synthi A modular analogue synthesizer combined with the DK-2 keyboard, both developed and produced by the British company EMS in the late 1960ies. Thomas Lehn's electronic music is instrumentally live-performed. Musical material, process and structure are created and performed in real time. A wide spectrum of experiences in numerous musical and music contextual genres merge in his current musical creations: in the 1980ies he has been working as pianist widely in the fields of classical, classical modern and contemporary music, jazz, music theatre and mixed media performances. Throughout the 90ies up today the centre of his work became the contemporary forms of music, both as interpreting pianist and performer of analogue live-electronic music. Rooted in this background, he has been developing an individual language of electronic music, which inner syntax often seem to be rather of an acoustic than electronic nature.

http://www.thomaslehn.com